marți, 30 octombrie 2012

Inginerii japoneze: Orașul Piramidă

Foto: Shimizu Corporation

Cum bine știm, populația japoneză este în continuă creștere și dezvoltare. După clădiri până la nori și edificii venite parcă din altă lume, o mână de ingineri iscusiți s-a gândit să doboare un nou record.

Astfel s-a născut proiectul “Shimizu (清水) TRY 2004 Mega - City Pyramid”, un oraș ce poate fi cea mai mare construcție de pe Pământ.

Peste aproximativ 100 de ani, o piramidă masivă, de peste 14 ori mai mare decât Marea Piramidă din Giza – Egipt, s-ar putea ridica din Golful Tokio. Cine are genă bună și poate trăi până atunci, ar putea vedea această minune finalizată.

Conceptul orașului-piramidă

Din păcate, niciun material disponibil în zilele noastre nu are capacitatea de a suporta o astfel de greutate. Oamenii de știință încearcă să găsească o soluție pentru crearea unor tuburi-gigant sau, altfel spus, nanotuburi. Structura scheletului va fi stabilă datorită pilonilor fabricați dintr-un beton special, iar nanotuburile utilizate vor fi fabricate din materiale ușoare, de ultimă generație, pentru a crește rezistența și durabilitatea.

Foto: Shimizu Corporation

La întâlnirea acestor nanotuburi vor exista noduri (sau, altfel spus, “centre strategice”) pentru transport, iar fiecare nod va fi acoperit de o sferă din sticlă, ce va colecta și transmite lumina solară în oraș prin intermediul fibrelor optice.

Nu vor exista mașini, tramvaie sau autobuze

Spre dezamăgirea japonezilor cu gânduri negre, opțiunea aruncatului în fața mașinilor, tramvaielor sau a trenurilor nu va mai fi posibilă. În altă ordine de idei, pentru a ajunge dintr-un centru strategic într-o clădire, japonezii vor folosi pasarele rulante, scări rulante sau coridoare. Cei care se află deja în clădiri, vor avea disponibile lifturi.

O altă inovație va fi sistemul de transport al bagajelor personale, localizat de asemenea în nod. Bagajele vor merge în paralel cu persoanele aflate pe benzile rulante. 

Foto: absoluteastronomy.com

Mașinile, autobuzele și alte regii autonome de transport vor fi înlocuite de “Podcar-uri” (Personal Rapid Transit), un concept de transport public care, la cerere, oferă servicii non-stop, utilizând vehicule mici, independente, ce se vor deplasa pe benzi rulante, special construite. 

750.000 de japonezi vor trăi eco 

În mod evident, pentru a lumina un astfel de oraș, costurile ar fi imense. Mii, poate milioane de MW (mega-watti) anual ar fi necesare pentru a acoperi consumul de energie. De aceea, structura piramidei va fi învelită cu panouri fotovoltaice, care vor transforma lumina solară în energie.

Datorită faptului că megastructura va fi ridicată în centrul Golfului Tokio, o altă sursă de energie regenerabilă sunt valurile. Această metodă permite vehicularea fluidului cu ajutorul unor turbopompe. Deși poate nici prin cap nu ți-a trecut vreodată, o sursă de energie a viitorului sunt algele marine. Biocombustibilul ce relevă este ușor de transportat și nu poluează absolut deloc.

Cutremurele și tsunami. Un pericol?

Având în vedere că toți ne temem de cutremure - în Japonia existând cu adevărat un risc major în acest sens - Shimizu va beneficia de o structură externă care să suporte astfel de dezastre naturale.


Pentru a avea o viziune mai clară asupra proiectului, vă invit să urmariți clipul de mai jos:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More