Nu mai e secret pentru nimeni că după evenimentele din 11 martie 2011 turismul în Japonia a suferit o cădere drastică. Călătorii din întreaga lume și-au pierdut încrederea în siguranța oferită de Țara Soarelui Răsare și o evită ca pe o broască râioasă.
Pentru a remedia problema, Guvernul japonez a venit anul trecut cu ideea de a oferi 1000 de bilete de avion gratuite turiștilor, însă strategia a cauzat probleme potențialilor vizitatori tocmai din cauza celor 1000 de bilete blocate. Acum, Japonia vine cu o nouă strategie care încurajează turiștii să devină ambasadori ai țării nipone.
Practic, japonezii au creat o aplicație pentru telefonul mobil prin care turiștii postează fotografii pe Facebook din călătoria lor și primesc minute online. Prietenii îți dau un like și tu primești 3 minute de internet gratis. Mai multe fotografii, mai multe likeuri și, în final, mai multe minute de internet pe mobil. Ingenios, nu?
La final, toate fotografiile distribuite astfel de turiști sunt urcate pe un site pentru a arăta că Japonia merită vizitată și că nu prezintă niciun pericol.